Over ons

Tennis & Padel Veldmaat is op 15 december 1976 opgericht als Tennisvereniging Veldmaat en heeft in 1989 het huidige complex aan de Kolenbranderweg betrokken. Het complex is eenvoudig bereikbaar en biedt volop parkeergelegenheid.

De naam van de vereniging heeft alles te maken met de wijk waar de accommodatie is gelegen. In 2021 is de naam aangepast naar Tennis & Padel Veldmaat.

De zes kunstgrasbanen en de drie  padelbanen, inclusief verlichting en het clubhuis met kantine, kleedaccommodaties en werkruimte is eigendom van de vereniging en wordt geheel onderhouden door eigen leden.

De banen zijn het gehele jaar bespeelbaar. Om het complex in een zo goed mogelijke staat te houden zijn er diverse commissie die bestaan uit meerdere vrijwilligers die vele werkzaamheden verrichten. De vereniging is gebaat bij de inzet van deze enthousiaste leden omdat op deze wijze de kosten voor onderhoud en mogelijke reparaties laag gehouden kunnen worden.

Het ledenaantal schommelt het laatste jaar rond de 600 seniorleden